دیجیتال مارکتینگ

چطور یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم؟

تبلیغات آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ از مهمترین فعالیت‌های تجاری برای هر کسب و کار در تجارت الکترونیک محسوب میشود. یکی از راه های تبلیغات پر بازده، ثبت رپورتاژ آگهی در وب سایت های پر بازدید است. رپورتاژ آگهی ابعاد مهمی را شامل می‌شود که اگر در نوشتن آن‌ها را رعایت نکنید، تأثیری در جذب مخاطب و همینطور در موتور جستجوی گوگل نخواهند داشت. در ادامه به نکاتی اشاره میکنیم که باعث می‌شود رپورتاژ آگهی شما دیده شود و بازدید از کسب و کارتان افزایش یابد.

هدف خود را از نوشتن رپورتاژ آگهی مشخصی کنید

فعالیت تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ برای افزایش آگاهی از برند تجاری شما و یا گسترش و بهینه سازی سئو خارجی برای وب سایت کسب و کار صورت میگیرد. اگر قصد دارید برند خود را معرفی کنید، باید بر روی خدمات یا محصولات خود تمرکز کرده و در مورد کسب و کار خود در پاراگراف ها بازاریابی کنید. اما اگر هدف شما گرفتن بازدید توسط بهینه سازی سئو است، متن شما باید مخاطب را جذب کند. میتوانید در مورد کاربرد، روش‌های استفاده و … بنویسید و با استفاده از کلمات کلیدی هدف، تولید محتوا و لینک سازی داخلی انجام دهید.

 

برای مخاطبین هدف کسب و کار خود بنویسید

مهمترین تارگت شما در دیجیتال مارکتینگ، مخاطبین یا جامعه هدف میباشد. اگر تبلیغات شما به افرادی نمایش داده شود که نیازی به محصول یا خدمات ارائه شده کسب و کار نداشته باشند، هزینه های تبلیغاتی سازمان هدر خواهند رفت و هیچ نتیجه‌ای را در بر نخواهند داشت. پس اولین قدم تحلیل و بررسی پرسونای مخاطبان و اطلاع از علاقه‌مندی‌ ها و تمایلات آن هاست. تبلیغات هوشمند در تموک با بررسی صفحات جستجو شده کاربران در سامانه کسب و کار مرتبط ترین تبلیغات را به آن‌ها نمایش میدهد.

 

پیوستگی میان موضوعات در متن بسیار مهم است

پیوستگی عنوان ها، پاراگراف ها و در نهایت موضوع کلی رپورتاژ در بهینه سازی سئو از مهمترین نکات در سئو داخلی است. محتوا و کلمات کلیدی در یک متن باید با یکدیگر مرتبط و هماهنگ باشند تا موتور های جستجو بتوانند به درستی محتوای شما را فهم کرده و رتبه بندی مناسبی برای آن اعمال کنند.قبل از نوشتن متن، انجام پژوهش کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مطلب بسیار مهم است. باید کلمات کلیدی اصلی و مترادف های آنها را شناسایی کنید.کلمات کلیدی باید به طور طبیعی و با تنوع مناسب در متن استفاده شوند. از آنجا که موتور های جستجو به دنبال محتوا با پیوستگی موضوعی هستند، می‌توانید با قرار دادن کلمات کلیدی در عبارات طبیعی و جملات مرتبط با موضوع، این پیوستگی را بهبود ببخشید. از تگ های HTML مناسب مانند >h1>, <h2>, <p> و <strong> به منظور تاکید بر کلمات کلیدی و تنظیم ساختار متن استفاده کنید. این تگ ها به موتور های جستجو اطلاعات بیشتری از ساختار متن شما می‌دهند.

 

لینک سازی در متن و بهینه سازی سئو

لینک سازی در متن به بهبود سئو داخلی (On Page) و افزایش نرخ بازدید وب‌ سایت شما کمک می‌کند. چند نکته مهم در خصوص لینک سازی در متن:

  1. منطقی بودن: تعداد لینک ها باید به طور منطقی و مرتبط با محتوای اصلی باشند. بهتر است به صفحاتی لینک دهید که در موضوع یا محتوای مطلب مرتبط باشند.
  2. استفاده از کلمات کلیدی: برای لینک سازی در متن از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه مقصد استفاده کنید. این کلمات کلیدی به موتور های جستجو اطلاعات بیشتری از محتوای صفحه مقصد می‌دهند.
  3. تنوع لینک ها: به تنوع لینک ها توجه داشته باشید. از فرمت های مختلف مانند متنی، تصویری، ویدیویی و غیره برای لینک ها استفاده کنید.
  4. ساختار لینک ها: ساختار لینک ها باید ساده و قابل فهم باشد. لینک ها باید با عنوان های مناسب و توصیف های کوتاه همراه باشند.

معرفی برند و محصولات قابل ارائه

اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند و معرفی محصولات خود در تبلیغات است، رپورتاژ آگهی یک فرصت مناسب برای معرفی برند و محصولات شما به جمعیت گسترده تری از مخاطبان هدف است.

  • در معرفی محصولات، به ویژگی‌ها، مزایا، کاربردها و نحوه استفاده از آنها اشاره کنید.
  • اگر محصولات شما تشابه زیادی با هم دارند، تفاوت‌هایی که آنها را از یکدیگر تمایز می‌دهند را بیان کنید.
  • به مزایای خرید از برند شما نیز اشاره کنید، مثلاً کیفیت بالا، خدمات پس از فروش، گارانتی و …

رپورتاژ در تموک با پروفایل کسب و کار کامل میشود

کاربرانی که رپورتاژ آگهی شما را می‌بینند، اولین حرکت آن‌ها بررسی پروفایل کسب و کار شما در تموک است. اگر اطلاعات کاملی از پروفایل خود را در سامانه کسب و کار تموک ارائه کنید، مخاطبان کسب و کار شما اعتماد بیشتری به برند تجاری شما پیدا کرده و به سمت آن جذب میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *